Графіті як форма публічного протесту
Ключові слова:
графіті; публічний протест; семіотика; текст; образАнотація
Авторкою було розглянуто політичне графіті як певний комунікативний акт представників політичної субкультури, канал комунікації зі зовнішнім середовищем за допомогою специфічної мови та образів вигаданих чи/та загальноприйнятих. В роботі розглянуто графіті як форму публічного протесту, бо часто мета їх створення – привернути увагу суспільства до актуальних проблем сучасності (політичного чи соціального характеру). Серед яких – недовіра до влади, високі ціни, національна філософія, правовий захист населення і права громадян, урбаністичні теми і політичні протести. При створенні графіті використовуються спеціальні образи, тому предмет розглядається авторкою як семіотична система, тобто специфічний вираз певного соціально-політичного дискурсу, що вкладається у його базову клітину “підтекст – текст – контекст”. За способами подання інформації графіті розподіляються на дві значні групи: написи і символи. Досліджені специфіка становлення та відмінності публічної культури графіті в США та Західній Європі, а також визначені особливості політичного графіті в Україні.